Laatste week - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van Anemoon - WaarBenJij.nu Laatste week - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van Anemoon - WaarBenJij.nu

Laatste week

Blijf op de hoogte en volg Anemoon

08 April 2019 | Nederland, Hilversum

Na terugkomst zijn we richting Philip Island gegaan om de pinguins te zien. Hier komen de kleinste pinguins aan land. In Melbourne brachten we een middag bij Megan, Kin, Harriet en Edith door. Harriet is net zo oud als Aeneas en Edith net zo oud als Isea. Megan werkt als advocate voor de indigenous people en had net een belangrijke rechtszaak gewonnen: https://www.aljazeera.com/news/2019/03/australia-aboriginals-win-sue-colonial-land-loss-190315062311052.html
We sliepen in een appartement met een zwembad op de hoogste verdieping. Interessant is dat er veel serviced apartments zijn in Melbourne, die verhuurd worden door derden. Er wordt zelfs geadverteerd om deze appartementen te kopen om door te verhuren als investering. Zo worden natuurlijk wel starterswoningen van de markt gehaald.
Als je in Melbourne bent, ga je natuurlijk de Great Ocean Road doen. Dus wij naar Lorne, een plaatsje aan deze weg en dus aan de oceaan. Daar zijn we naar een mooie waterval gelopen en Ron dacht een mooie terugweg te nemen. Zo waren we nog twee uur onderweg door een blokkade op de weg.
De dag erna gingen we onder andere naar de Londen Bridge, van het liedje "The London Bridge came falling down". Dit was een rots, die eruit zag als een brug en in 1992 naar beneden was gestort. Er waren twee mensen aan het wandelen en die zijn met een helikopter geevacueerd.
Bij de London Bridge heb je ook nog de Twelve Apostles, The Grotto en Loch Ard Gorge. Erg ruige kust en mooie rotsformaties.
We zaten nog twee dagen in Melbourne in The Docklands, waar we een beetje rustig aan hadden gedaan. Isea was verkouden geworden en we sliepen daardoor niet zo goed. Laatste dag in Melbourne nog Fraser opgezocht en met Penn Turnbul van MacPac afgesproken in Brick Lane.
In Sydney zaten we drie dagen en verbleven in Maroubra vlakbij het strand. Nog een dagje naar het Royal National Park gegaan en oude Aboriginal carvings gezien van een kangaroo en walvis. Op de laatste dag wilden we nog naar Bondi beach, maar dat is uiteindelijk door een 'poopie pants' niet gelukt.
De terugvlucht naar Hong Kong ging van een leien dakje. Isea gedroeg zich voortreffelijk en we kwamen 's middags aan. We sliepen in het Marriott en we kregen een shuttle naar het hotel. De laatste dag van de vakantie hebben we de "Big Buddha" bezocht in Hong Kong. Aeneas en ik liepen de 246 stappen omhoog en zijn rond de Buddha gelopen. Voor onze vlucht ging, hebben we nog gegeten met Basje en zijn familie. Aeneas en Julia vermaakten zich op en top. We konden niet met creditcard betalen voor de taxi, dus ik probeerde extra geld in een winkel te pinnen. Dit kon niet en toen was er een vrouw met baby, die ons gewoon 20 euro aanbood zonder er iets voor terug te willen. Erg vriendelijk!
Isea voelde zich echt niet lekker op de terugvlucht, wellicht haar oortjes en moest vaak huilen. Ook aan boord een aardige vrouw/meisje, die aanbood om Isea over te nemen en haar in slaap suste. Dat was helaas van korte duur. Gelukkig hadden we een ontvangstcomite in Amsterdam: Jeroen, Michiel, Geria, Adri en mijn vader. Erg lief dat ze 's ochtends om half 7 daar al stonden.
Zo werd onze reis afgesloten. Het was een ontzettend mooie ervaring. Het allerleukst was dat we met z'n viertjes zoveel tijd hebben doorgebracht.