Onuku/Kaikoura/Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Anemoon - WaarBenJij.nu Onuku/Kaikoura/Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Anemoon - WaarBenJij.nu

Onuku/Kaikoura/Rotorua

Blijf op de hoogte en volg Anemoon

31 Januari 2019 | Nieuw Zeeland, Rotorua

8 jaar geleden waren Ron en ik ook al bij Onuku farm hostel en hebben we met hector dolfijnen gezwommen. Dit was zo'n mooie ervaring dat we dit weer wilden met Aeneas. Maar Aeneas is nog te jong om mee te zwemmen, dus mocht hij wel mee om te kijken. Ik bleef in ons huisje op die idyllische plek met Isea en Ron en Aeneas de baai in. Het bleek dat de dolfijnen op zee waren en ze hele zware golven hadden. Wel dolfijnen gezien, maar niet zo'n bijzondere ervaring als 8 jaar geleden. De dag erna gingen we naar Kaikoura en ontmoetten we twee hele sympathieke Britten uit Bristol: Ian en Jackie. Ze waren op een SKI-ing holiday, zoals ze het zelf noemden (Spending the Kid's Inheritance).
In Kaikoura zijn Aeneas en ik naar dusky dolfijnen gaan kijken. Heel veel dolfijnen gezien, die ook mooie sprongen maakten. Aeneas had natuurlijk weer een vriendje op de boot (een Chinees jongetje met wie hij grapjes uithaalde), was na een aantal dolfijnen al verzadigd en wilde liever binnen met het jongetje spelen. Onderweg naar Rotorua sliepen we in een allerschattigst huisje. Het was helaas 1 van de warmste dagen en het huisje had geen airco of ventilatoren. Terwijl we de deuren en ramen open zetten, kwamen er allerlei vliegen en muggen binnen. Helaas dus niet zo'n fijne nacht gehad, want op muggenjacht. Uiteindelijk sliepen Isea, Aeneas en ik in het grote bed onder een klamboe, die ik mee had genomen en Ron in de woonkamer op een slaapbank. Gelukkig zijn we allemaal minimaal geprikt. Vandaag in Rotorua, een plaats waar er allerlei thermale en sulfurbaden zijn, maar ook geisers en een absurd maanlandschap. We zijn naar Rainbow Springs gegaan om de vogels te bekijken van Nieuw Zeeland, zoals de Kiwi, de Tui, de Kia, etc. Eerst de kiwi-chicks bekeken, die normaal 's nachts uitkomen en in het centrum gewogen worden en ook beschermd tot ze klaar zijn om in het wild uitgezet te worden. De possum, uit Australie geimporteerd heeft ervoor gezorgd dat de kiwi-populatie zo is terug gedrongen dat er allerlei initiatieven zijn om deze weer te laten groeien. De eieren gezien die voor een kiwi-vogel zo groot zijn dat een mens een baby van 15 kilo zou krijgen. Isea draait zich al goed om en is een echt gezelligheidsdier. Ze kirt en lacht, als je aandacht aan haar besteedt. Maar zodra ze te lang alleen is, wordt ze nukkig. Er komt ook behoorlijk wat geluid uit. Verder slaapt ze lekker in de auto als we rijden en slaapt soms tot half 6 's ochtends.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anemoon

Ik hou van ontdekken: nieuwe culturen en de natuur. Ik begon dit verslag ooit toen ik naar Australie alleen op vakantie ging. Nu gebruik ik het weer als verslag met mijn gezin. We gaan drie maanden op reis.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 12341

Voorgaande reizen:

02 Januari 2019 - 07 Februari 2019

Familie trip

28 Mei 2007 - 31 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: