Whanganui/Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Anemoon - WaarBenJij.nu Whanganui/Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Anemoon - WaarBenJij.nu

Whanganui/Wellington

Blijf op de hoogte en volg Anemoon

13 Januari 2019 | Nieuw Zeeland, Wellington

Op de weg naar Whanganui stopten we bij Mount Taranaki, een vulkaan in het midden van een relatief vlak landschap. Iséa slaapt lekker in de auto, we doen haar dan met het wandelen in de draagzak en weer terug in de auto een voeding. Zo gaat het reizen heel gemakkelijk. Aeneas doet ook dutjes in de auto en dan kunnen we iets later naar bed.
In Whanganui slapen we in een B&B en youth hostel dat een oud hospitaal was uit 1860. Wij hebben een cabin met stapelbed achter het huis. Aan de overkant van de rivier is een prachtige openbare speeltuin. Aeneas heeft daar gespeeld op weg naar een restaurant. Naast onze cabin slaapt een jonge vrouw met een baby en kindje van 2, die weg is bij haar vriend. We hebben haar wat Indiase take-out aangeboden op de tweede dag, maar ze had het nooit gegeten. Ze gaf het daarom maar aan haar dochter. Zo ontmoet je toch weer aparte mensen. De eigenaresse is half-Nederlands en haar moeder (van eind 70) hielp met het schoonmaken van de kamers. Ondertussen maakte ze een praatje met ons over haar boerenbedrijf in Zuid-Afrika en hoe ze door haar kinderen naar Nieuw Zeeland was verhuisd. Haar dochter zei: "You are not firing on all cylinders."
Whanganui is een leuk en gemoedelijk stadje met veel groen.
De volgende dag hebben we een markt bezocht en Aeneas en Ron gingen in de middag zwemmen.
Op weg naar Wellington stoppen we op Himatangi beach, waar je met de auto het strand op kan rijden. In Wellington nog even naar de botanische tuinen met speeltuin en door naar Campbell, CEO van Mountainbuggy en Phil&Ted's in z'n enorme harbour loft. Zo komen we de tijd wel door :), zien we mooie natuur en ontmoeten interessante mensen.

  • 13 Januari 2019 - 10:14

    Yellie:

    Lieverds. Ik ben zo blij voor jullie dat alles zo goed gaat. En dat jullie zoveel mooie dingen meemaken .
    Het draagt ook een beetje bij mijn stemming.de neuropathie gaat steeds verder. Minder gevoel in mijn voeten en tot over de knieën strak en stijf. Elke avond probeer ik in het gebed drie dingen te bedenken waarvoor ik God kan danken .
    Voordat ik met mijn klachten kom.
    En dat jullie zo leuk en lief zijn en zulke mooie dingen meemaken hoort daarbij

  • 13 Januari 2019 - 11:37

    Joost Schepel:

    Het was leuk jullie te zien en spreken via whatsapp. Toen was ook duidelijk dat het bij jullie echt zomers warm is (30 graden). Hier is het gewoon winter.

  • 14 Januari 2019 - 07:47

    Adri:

    Van winterse taferelen hebben we in Nederland geen last. Op enkele regen buien na. Geniet van de mooie dagen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anemoon

Ik hou van ontdekken: nieuwe culturen en de natuur. Ik begon dit verslag ooit toen ik naar Australie alleen op vakantie ging. Nu gebruik ik het weer als verslag met mijn gezin. We gaan drie maanden op reis.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 12337

Voorgaande reizen:

02 Januari 2019 - 07 Februari 2019

Familie trip

28 Mei 2007 - 31 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: