Auckland/Sydney/Currimundi - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anemoon - WaarBenJij.nu Auckland/Sydney/Currimundi - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anemoon - WaarBenJij.nu

Auckland/Sydney/Currimundi

Blijf op de hoogte en volg Anemoon

19 Februari 2019 | Nieuw Zeeland, Auckland

Na 2 weken een beetje werken voor Ron en mij en naar school gaan voor Aeneas, zijn we in Australie aangekomen. Aeneas heeft een toptijd gehad in Auckland en wij een soort van thuisbasis in Greenhithe. Aeneas kreeg iedere dag les in iets speciaals voor Nieuw Zeeland: tasting NZ food, hockey, rugby, maar ook Maori dance en liedjes (Wishy, washy, washerwoman; I like the mountains). We hebben een aantal keer met Caroline, Tim en hun kinderen Taylor en Chloe afgesproken. Dat was erg gezellig. Taylor en Aeneas waren echte vriendjes en Chloe was erg begaan met Isea. Ron heeft uiteindelijk Icebreaker bezocht en ik twee scholen voor recruitment van de hotelschool.
Auckland is een erg fijne stad, overal baaien met strandjes. We zijn naar Long Bay, Devonport, Brown's Bay gegaan, maar ook Goat Island. Was een stukje verder rijden, maar prachtig.
Op het vliegveld werden we door een gestresste dame 'geholpen' en een van onze koffers had teveel gewicht. Ik snap nog steeds niet waarom je als je met z'n 3en 25 kilo per persoon mee mag nemen en je checkt maar twee koffers in met samen nog geen 35 kilo qua gewicht, je kilo's moet overhevelen naar je handbagage of extra bagage in moet checken? De totale kilo's zijn toch hetzelfde? De vrouw zei ons dat we zo snel mogelijk naar de gate moesten, want ze waren al aan het boarden. Het vliegtuig zou anders zonder ons vertrekken. Wij onder de stress bij de douane en die zei: "Oh, you have heaps of time". Nu ja, zo verlies je dus je baggage :(
In Sydney zijn we eerst met de ferry naar Watson's Bay gegaan om de Opera House en de iconische brug te bekijken en de dag erna naar Blue Mountains en naar de Botanical Gardens.
Gisteren aangekomen in Currimundi en vandaag naar King's beach gegaan en wat boodschappen gedaan om spullen aan te vullen, die we kwijt zijn geraakt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anemoon

Ik hou van ontdekken: nieuwe culturen en de natuur. Ik begon dit verslag ooit toen ik naar Australie alleen op vakantie ging. Nu gebruik ik het weer als verslag met mijn gezin. We gaan drie maanden op reis.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 12263

Voorgaande reizen:

02 Januari 2019 - 07 Februari 2019

Familie trip

28 Mei 2007 - 31 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: