Hobbiton/Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anemoon - WaarBenJij.nu Hobbiton/Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anemoon - WaarBenJij.nu

Hobbiton/Auckland

Blijf op de hoogte en volg Anemoon

06 Februari 2019 | Nieuw Zeeland, Auckland

Aeneas en ik zijn naar Hobbiton gegaan en hebben daar de filmset van Lord of the Rings en de Hobbit gezien. Peter Jackson heeft voor het effect aan allerlei vreemde details gedacht. Hij heeft zelfs een hele boom laten namaken die boven het huis van Bilbo en later Frodo staat. Deze boom had 200.000 blaadjes gemaakt van zijde. Twee dagen voor het filmen van de Hobbit, zei hij tegen zijn mensen dat het een andere kleur groen moest zijn. Dus de crew 200.000 blaadjes verven :(...
Aeneas was een beetje teleurgesteld dat we niet naar binnen konden in de hobbit huisjes. Hobbiton is helemaal nagemaaktk zoals in het boek omschreven, maar alleen de buitenkant. Je kan de deur net een beetje opendoen om te zien dat er niets achter zit. Je hebt wel de Green Dragon waar we een ginger beer uit de mokken van de film hebben gedronken. We sliepen in Tirau.
Na Hobbiton zijn we even een tijdje op hetzelfde plekje, namelijk in Greenhithe Auckland, omdat Aeneas nu naar school gaat. We wonen in een heel groot huis met zwembad van een Chinees gezin dat twee jaar geleden naar Auckland is verhuisd. Ze verhuren 1 vleugel van het huis aan AirBnB en we zitten met twee Chineze moeders en hun dochters, die ook een programma volgen op de Greenhithe school. Op deze school zit ook Taylor, de zoon van Caroline, vriendin nog uit de Hotelschooltijd. Met Caroline en Tim zijn we gisteren op Waitangi day naar de ouders van Caroline gegaan. Zij verblijven hier voor een langere tijd en passen dan op de dieren en huizen van mensen. Nu hadden ze een mooi huis in Sowerby Heigths. Daar heerlijk geluncht en daarna naar de Hunua waterval om af te koelen. Het was toch 29 graden. Vandaag een wat coolere dag en Ron en ik hebben beiden wat gewerkt en Taylor kwam na schooltijd spelen met Aeneas.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anemoon

Ik hou van ontdekken: nieuwe culturen en de natuur. Ik begon dit verslag ooit toen ik naar Australie alleen op vakantie ging. Nu gebruik ik het weer als verslag met mijn gezin. We gaan drie maanden op reis.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 12328

Voorgaande reizen:

02 Januari 2019 - 07 Februari 2019

Familie trip

28 Mei 2007 - 31 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: