Macau Parisian - Reisverslag uit Macau, Macau van Anemoon - WaarBenJij.nu Macau Parisian - Reisverslag uit Macau, Macau van Anemoon - WaarBenJij.nu

Macau Parisian

Blijf op de hoogte en volg Anemoon

04 Januari 2019 | Macau, Macau

Gisteren zijn we mee uit eten genomen door Bonita en Jens in Bene, heerlijk Italiaans restaurant. Daarvoor naar de ICBC bank gegaan voor mijn bankrekening in Macau van de tijd dat ik hier werkte. Je wil niet geloven hoe bureaucratisch dit proces was. De rekening was op non-actief gezet, nadat er 12 maanden geen activiteit plaats had gevonden. Ik had contact gehad in Nederland en daar zeiden ze dat ik persoonlijk langs moest komen met mijn bankboekje en paspoort. Mijn oude paspoort (verlopen in 2014) was gelinkt aan de rekening en de manager wilde in eerste instantie het oude paspoort of bewijs dat ik het paspoort vervangen had. Uiteindelijk met een foto van mijn oude paspoort toegang gekregen tot de rekening. Daarna wilde ik een gedeelte cash opnemen en een gedeelte over laten maken. Ik trof precies een trainee, die heel schattig een boekje had en ingevulde papieren als voorbeeld om haar te helpen dat ze alles correct invulde. Ze heeft 4 papieren weg moeten gooien en het laatste formulier dat ik aangeboden had om in te vullen, moest ze weer laten controleren bij een collega. Deze collega stuurde haar weer terug om meer regeltjes in te vullen. Al met al ben ik 1,5 uur bezig geweest in de bank, maar gelukkig is het geld nu al op mijn Nederlandse rekening, anders was het een heel karige vakantie geworden.
Aeneas heeft met Ethan gespeeld in Qube, een soort kinderparadijs. Vandaag lekker laat opgestaan, we werden allemaal om half 9 wakker. Alleen Ron had niet goed geslapen, dus na het ontbijt hij nog even bijslapen met Isea, terwijl Aeneas en ik naar Studio City gingen. Deze is net open. Er is een Warner Bros fun world en natuurlijk veel shops. Het leukste vond Aeneas de dino's die bewogen. Zo heeft ieder casino een of meerdere hotels, veel luxe shops en iets dat beweegt in een grote ruimte. Ons casino bij het Parisian heeft in de main lobby een grote fontein die ieder kwartier een lichtshow geeft. Bij het Galaxy hadden we een diamant. Er is zo ontzettend veel bling/bling in Macau dat het erg onwerkelijk aanvoelt. In die 8 jaar dat ik weg ben geweest is er zo ontzettend veel bijgebouwd.
We zijn met z'n allen nog naar Ethan gegaan (zoon van Bonita), terwijl Bonita en Jens aan het werk waren en Ethan met een ander vriendje speelde. Zijn nanny Rosie paste op. Er was een vreemde kat: Ginger, die Isea wilde bespringen en Ethan en Dominic vonden het moeilijk om Aeneas mee te laten spelen. Hij spreekt de taal natuurlijk niet en zij zijn al lang vriendjes. Dus na een kopje thee/koffie gingen we weg om met z'n viertjes naar Macau Tower te gaan, waar we een aantal bungee jumps gezien hebben. Dat vond Aeneas wel indrukwekkend. Terug naar het hotel en in het zwembad gezwommen, even geschaatst op de Eifeltoren met oorwarmers op, een vin chaud en een hapje eten in Franse Brasserie. Voelde erg Parijsachtig aan.
Nu liggen ze alledrie weer te ronken. Morgen gaan we naar Cabaret Parisian, ben benieuwd.

• 04 Januari 2019 - 14:51

Joost Schepel:

Leuk dat je een weblog bijhoudt. Zo te zien reageren de kinderen goed op de verre reis. Zie je nog iets van het Portugese verleden van Macau? Of is alles nu Chinees? Hoe lang blijven jullie daar? Is het weer aangenaam? Veel liefs.