Down Under - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anemoon - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anemoon - WaarBenJij.nu

Down Under

Door: Anemoon

Blijf op de hoogte en volg Anemoon

12 Juni 2007 | Australië, Sydney

Yeah, ik ben er. Ik stapte het vliegtuig uit en viel meteen met mijn neus in de boter. Het eerste wat er tegen me gezegd werd, was 'no worries, mate' en ik stond tussen een grote groep surfers in. Allemaal gebruinde mensen die hun boards van de bagageband haalden.
Bien, ik heb nog naar je gezocht bij dat grote gat, maar kon je niet vinden. Volgens mij is je schepje een beetje te klein.
Fraser (broertje van Sarah, Australische vriendin van mij) woont in een huis met 4 andere huisgenoten. Er is net een meisje vertrokken, dus ik kreeg meteen de beste kamer van het huis (met balkon).
Is toch een beetje fris hier, wel zonnig, maar rond de 17 graden.
Fraser had me meteen meegenomen naar Harbour bridge en the Opera House. We zitten in Surry Hills, wijk net buiten het centrum, dus we zijn ernaar toe gelopen. Daarna zijn we met de ferry naar Watson's Bay gegaan.
Ik voelde me meteen thuis. De gebouwen hebben eigenlijk dezelfde hoogte als de huizen in Amsterdam, wat een gemoedelijke en gezellige sfeer geeft. Plus het was een vrije dag, dus terwijl wij langs Oxford street liepen (homo scene van Sydney is daar ook), kwamen er allerlei feestgangers naar buiten en hoorden we uit verschillende clubs nog muziek van een feest wat nog aan de gang was.
's Avonds nog een beetje gepoold en hebben we met de huisgenoten van Fraser nog op 'mijn' balkon gezeten. Erg relaxed allemaal.
Vandaag ga ik met Pat, huisgenoot van Fraser naar Bondi beach fietsen (ja, echte Nederlander in Ozzie land) en waarschijnlijk 's avonds met Basje (vriend van Flook en Lili) eten. Woensdagavond vlieg ik alweer naar Cairns. Moet nog even hotelletje vinden en greyhound ticket kopen voor de terugweg. Dan ben ik echt helemaal op mezelf aangewezen, dus das wel een beetje spannend.
Tot snel.
Kusjes

  • 12 Juni 2007 - 07:20

    Mama Yellie:

    Wat een mooie verhalen.Ik ben benieuwd naar je volgende avonturen en de reis emt de greyhound. Wij gaan van deze zomer ook met de greyhound'liefs mama

  • 12 Juni 2007 - 09:11

    Annemoon:

    Heel veel plezier nog!

  • 12 Juni 2007 - 09:16

    Sarah:

    Hey Moon,

    I'm so jealous that you've been with my little brother in Sydney!!! Wish I was there. Hope he's looking out for you ;-)
    Good luck with the trip to cairns and email if you need tips or help, but I'm sure my fellow aussies will be able to help you out in any situation

    Sarah sxxxxxxx

  • 12 Juni 2007 - 10:01

    Andere Liepie:

    Go Aussies!!!!!!!!!!! en Liepie natuurlijk!!! X

  • 12 Juni 2007 - 13:38

    Chrizzzz:

    Hee Moontje, klinkt goed allemaal (wel balen dat je daar in de kou moet zitten ;-) ). Al wat mooie mannen gespot of valt het tot nu toe vies tegen? Jou kennende ;-)

    Kus

  • 13 Juni 2007 - 05:28

    Master J:

    Hee Moon! Wat gaaf om te lezen wat je allemaal aan het doen bent. Ik had geen idee :/ In ieder geval heel veel plezier met jezelf en ik hoop je weer te zien als je terug bent. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Anemoon

Ik hou van ontdekken: nieuwe culturen en de natuur. Ik begon dit verslag ooit toen ik naar Australie alleen op vakantie ging. Nu gebruik ik het weer als verslag met mijn gezin. We gaan drie maanden op reis.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 12397

Voorgaande reizen:

02 Januari 2019 - 07 Februari 2019

Familie trip

28 Mei 2007 - 31 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: