Geluk is terug ;) - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Anemoon - WaarBenJij.nu Geluk is terug ;) - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Anemoon - WaarBenJij.nu

Geluk is terug ;)

Door: Anemoon

Blijf op de hoogte en volg Anemoon

20 Juli 2007 | Australië, Byron Bay

Ik heb echt zo'n geweldige tijd in Fiji gehad: heerlijk weer, gedoken, gezellige mensen ontmoet. Vond het echt jammer om weg te gaan.
De eerste paar dagen zat ik in The Beachhouse een romantisch, exotisch hostel aan het strand met een rustige carribische stijl bar en zwembad. De eerste avond was er al een echte hardcore groep gevormd van Australische surfers, Ieren, Engelsen, Zweden en ik. Ik zou eigenlijk na 1 nacht al naar 1 van de eilanden gaan, maar ben uiteindelijk 3 nachten gebleven, naar Beachcomber eiland gegaan en daarna weer 2 nachten in The Beachhouse.
Beachcomber was echt een party-eiland. Ook erg gezellig, maar veel feesten en weinig rust. We zaten met The A-team (America, Australia & Amsterdam) in het penthouse van een 100 bedden dorm. We keken met onze groep uit op alle andere bedden en hadden ons eigen balkon (vandaar penthouse). Het eiland bestond eigenlijk alleen uit dit hostel en een grote bar met een dansvloer van zand. Voetjes van de vloer dus!
In Beachcomber heb ik ook mijn Padi afgemaakt (duikbrevet) met een echte Fijiaanse divemaster. Dit was maar goed ook, want toen ik weer arriveerde in the Beachhouse had 1 van de Zweedse dames en 1 van de Australische surfers een sharkdive geboekt. Daar was ik ook wel voor te porren, dus ik mee. Ik had niet mee gemogen als ik mijn Padi niet had afgemaakt.
Ik heb dus serieus van 2 meter afstand een bullshark van 4 meter gezien(er zijn 3 gevaarlijke haaien, waaronder de 'great white', 'tiger shark' en de 'bullshark'). De plek waar we 24 meter onder water achter een touwtje zaten, is de plaats waar de grootste groep bullsharks in de wereld te vinden is. Gek trouwens dat je denkt dat je veilig bent achter zo'n klein draadje, maar het gaf je wel een gevoel van veiligheid. We hebben allerlei haaien gezien. Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik 70 verschillende haaien heb gezien, van nursesharks, whitereeftipsharks tot lemonsharks. Buiten de haaien was de duik erg mooi.
Ik had geluk, want er had net iemand afgezegd, anders had ik niet eens mee gekund, dus mijn geluk is weer terug. Dank Bien en anderen die me geluk toegestuurd hebben.
Ik ben nu weer in Brisbane en ga door naar Byron Bay vandaag.
Heb net geluncht met Roosje, Nederlands meisje, die ik sinds Townsville overal tegenkom en ook met mij op de Whitsunday islands is geweest.
Twee dingen die ik eigenlijk nog wil doen, maar waar ik misschien geen tijd meer voor heb, zijn parachutespringen in Byron Bay en surfen. Ga vanavond kijken wat ik nog kan boeken.

  • 20 Juli 2007 - 14:10

    Miek:

    ben blij dat ie weer lekker gaat! heb gisteren eventjes je moeder en dick gezien, die hebben fietsen geleend van ons. ze hadden een leuke knuffel "artis de fartis" meegenomen voor anna, maar ik kon maar heel eventjes kletsen, want toen moest ik weer druk aan het werk. we hebben het zo belachelijk druk dat ik echt uitkijk naar vakantie 10 aug!! en naar volgend jaar wanneer we eerst door nieuw zeeland reizen en daarna ook nog 2 weekjes naar fuji gaan! geniet van je laatste dagen en tot over een paar weekjes! xxx miek, en natuurlijk ook van john, jesje & annna

  • 23 Juli 2007 - 07:45

    Maris:

    Blij te lezen dat je geluk weer terug is. Kon bij jou toch niet uitblijven, want met je positieve blik roep je het toch weer op jezelf af!!
    Je doet echt gave dingen. Ik heb ook een weekje vakantie en meer dan een bezoekje aan de Parade zal ik waarschijnlijk niet doen ;-) Maar is eigen keuze hoor, heb zin om schaamteloos een beetje te luieren en te hangen voordat ik met nieuwe baan begin.
    Veel plezier nog!

  • 23 Juli 2007 - 20:54

    Mama Yellie:

    Leuk om je verhaal te lezen en dat je weer gelukt hebt.
    Wij zijn net aangekomen in Grand Rapids. Hebben hier bij vrienden een heerlijke kamer met bad en computer.
    We hebben drie dagen in New York gefietst. fantastische en Annemiek en John en hun twee leuke kindjes in Central park ontmoet.

    Nog veel plezier.

    En hierbij groet ik Miek en John ook nog even. De sleutels zijn afgegeven bij de security. We hbben nog heerlijk door Greenwich village gefietst en in little Italy gegeten

  • 27 Juli 2007 - 20:02

    Annelieke:

    Dushi, gelukkig is je geluk terug. ik zie je al helemaal schelden en vloeken na dat missen van de vlucht...
    Als ik je verhalen lees, krijg ik helemaal zin om dat ook allemaal te gaan doen! echt helemaal te gek mona!

    Ondertussen zit ik nog steeds op mijn tropische eilandje... ben in oktober en november in NL, maar niet voor de leuk, maar keihard te studeren!!!! GVD, moet tentamens, projecten en mijn scriptie verdedigen. Daarna weer terug naar mijn eilandje! :)
    Hey lief, ik zwaai nog even met mijn geluks-toverstafje!!!!!!!!!!!!!

    Liefs en hele dikke zoen, Anne

  • 28 Juli 2007 - 09:29

    Alex:

    Dag lieverd. Goed om te horen dat je je daar goed amuseerd en dat de reis weer goed verloopt. Je flikt het toch maar weer even hé?! Ik lees dat je weer veel nieuwe vrienden hebt gemaakt.

    Gaaf ook dat je je duikbrevet hebt gehaald! Heb je nog iets kunnen regelen om parachute te springen en/of te surfen?

    Veel fun nog daar!

    Kus, Alex

  • 14 Augustus 2007 - 08:18

    Yellie Jr.:

    Hee Anemoon,

    Ik kijk nog even door mijn mail en zie dat het al weer drie weken stil is. Zit je op de stille oceaan ofzo? Maak je weer een even een mooi bericht voor ons? Hoop dat alles goed met je gaat.

    Groeten Yjr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Anemoon

Ik hou van ontdekken: nieuwe culturen en de natuur. Ik begon dit verslag ooit toen ik naar Australie alleen op vakantie ging. Nu gebruik ik het weer als verslag met mijn gezin. We gaan drie maanden op reis.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 12393

Voorgaande reizen:

02 Januari 2019 - 07 Februari 2019

Familie trip

28 Mei 2007 - 31 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: