Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Anemoon - WaarBenJij.nu Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Anemoon - WaarBenJij.nu

Airlie Beach

Door: Anemoon

Blijf op de hoogte en volg Anemoon

26 Juni 2007 | Australië, Airlie Beach

Ben uiteindelijk toch 2 dagen in Townsville geweest bij twee jongens die ik in Cairns had leren kennen. Weer een voorbeeld van de gastvrijheid van de Australiers. Alhoewel het vooruitzicht voor hen om altijd een slaapplek in Amsterdam te hebben natuurlijk ook meehelpt. Was wel fijn om in een huis te zijn met een eigen kamer en mijn was te doen. Het leven van een backpacker is geen luxe.
Justin, 1 van de jongens heeft me naar Crystal Creek gebracht, wat echt schitterend was. Watervallen in het midden van een regenwoud.
Dit maakte wat daarvoor een beetje mis was gegaan weer goed. Ik had namelijk een duiktrip geboekt naar een schipwrak. Toen ik al lang en breed op de boot zat, werd ik verteld dat ik te weinig duiken had gedaan om naar beneden te gaan. Natuurlijk kwamen alle andere duikers terug met verhalen over 'the best dive ever' en haaien, zeeschilpadden en enorme vissen die ze gezien hadden. Daarna heb ik ook nog tot overmaat van ramp mijn duikbewijs in de was gedaan.
Ondertussen schrijf ik dit bericht in Airlie Beach. Ben via Bowen, waar de film Australia opgenomen wordt met Hugh Jackman en Nicole Kidman, hier aangekomen.
Airlie Beach is net als Cairns, erg toeristisch, maar nog steeds mooi. Morgen ga ik waarschijnlijk duiken, als het weer meezit en dan naar de Whitsunday eilanden.
Het weer wordt donderdag beter, dus gelukkig geen regen meer. Queensland wordt trouwens de sunshine state genoemd. Ik heb uit behoefte naar zon een vlucht naar Fiji geboekt. Nu ik hier toch ben aan de andere kant van de wereld....
Vanavond ga ik met 3 Nederlandse hoogblonde meisjes wat drinken. Kijken of we de stad onveilig kunnen maken.
Nog nieuws uit Nederland?
Kus

  • 28 Juni 2007 - 06:35

    Thijn:

    tjonge tjonge tjonge tjonge..........

    Het kan alleen jou weer overkomen he, maar goed dat je niet hebt overgegeven op de boot of dat je zat ging duiken.

    Maar heel veel plezier nog de komende dagen/ maanden met je reis, en hopelijk krijg je wat zon te zien in Fiji want je zag de laatste paar dagen wel een beetje wit.

    Kus Thijn

  • 29 Juni 2007 - 12:48

    Papa:

    We waren een paar dagen in Nederland en alleen maar regen gehad. Bij jou is het zeker beter

  • 01 Juli 2007 - 09:03

    Ted:

    Prima! Fiji moet je doen! klinkt als hetzelfde stukje tijdens mijn reis anderhalf jaar geleden.... zwijmel, zwijmel.. als je een suggestie van me wil hebben; waar ik destijds ben gaan zitten in Fiji: Yasawa Islands... het laatste eiland met de boot. Naam: David's place. Aardige mensen daar. Leuk als je langs hopt... ook op fiji is het namelijk gebruikelijk van eiland naar eiland te "hoppen".
    Geniet en make fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Anemoon

Ik hou van ontdekken: nieuwe culturen en de natuur. Ik begon dit verslag ooit toen ik naar Australie alleen op vakantie ging. Nu gebruik ik het weer als verslag met mijn gezin. We gaan drie maanden op reis.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 12393

Voorgaande reizen:

02 Januari 2019 - 07 Februari 2019

Familie trip

28 Mei 2007 - 31 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: